Vzgoja za medije: Tisk je obvezni izbirni predmet za učence od 7. do 9. razreda osnovne šole, ki nudi zanimiv vpogled v svet medijev in tiska. Predmet je oblikovan tako, da učencem omogoča primerjavo načinov sporočanja skozi čas, histoično analizo ter obisk lokalnega časopisa. Učenci analizirajo različne vrste tiska, kot so dnevniki in mesečniki, ter se pogovarjajo o njihovih vsebinah – od splošno informativnih do specializiranih. Posebej zanimiva je analiza vsebine znanih časopisov, kot sta Delo in Slovenske novice, kjer preučujejo velikost naslovov, fotografij, barve in tematske sklope.
Razpravljajo tudi o etičnih vidikih novinarskega dela, kot je spoštovanje človekove zasebnosti, in se učijo razlikovati med oglasom in novinarskimi besedili. Oblikujejo lastne oglase, analizirajo posamezne strani časopisov in razpravljajo o deležu objavljenih in neobjavljenih pomembnih dogodkov. Seznanjajo se z novinarskim delom preko obiskov časopisnih hiš in praktičnih izkušenj pri izdelavi lastnega časopisa. Vsak učenec dobi določeno nalogo – od pisanja prispevkov, fotografiranja do urejanja časopisa. Pogovarjajo se tudi o vplivu medijev na odločanje ljudi o javnih zadevah, kot so volitve, in analizirajo lastne navade spremljanja medijev.
Pri predmetu Vzgoja za medije: Tisk učenci razvijajo številne pomembne veščine in spretnosti. Naučijo se kritično analizirati, ocenjevati in izdelovati raznovrstne medijske oblike. Postanejo informacijsko in funkcionalno pismeni ter se naučijo uporabljati medioteke. Raziskujejo lastne navade spremljanja medijev, odpravljajo morebitno medijsko zasvojenost in se naučijo ustvarjalno ter kritično izbirati medijska sporočila. Učenci se učijo biti aktivni državljani, ne le pasivni potrošniki, in razvijajo lastnosti, ki so pogoj za razvoj pozitivne samopodobe ter za samostojno družbeno delovanje, kot so komunikacijske veščine, sposobnost ločevanja realnosti in fikcije, izražanje mnenj in razpravljanje ter sprejemanje različnih mnenj.
Predmet vključuje tudi spoznavanje delovanja medijskih institucij, različnih medijskih kategorij in tehnologij ter medijskega jezika. Učenci se naučijo prepoznavati, kdo sporoča, zakaj in kako se sporočila oblikujejo. Spoznajo, da mediji konstruirajo realnost, delujejo po lastnih kodah, posredujejo ideološka in vrednostna sporočila ter delujejo po tržnih načelih. V praksi se učijo, kako se oblikujejo novice in novinarski žanri v tisku, kako nastajajo pomeni in kakšna je delovna rutina novinarjev. Sodelovanje z lokalnimi mediji učvrsti njihovo povezanost z lokalnimi institucijami in jih nauči temeljev državljanske aktivnosti.
Predmet se izvaja enkrat tedensko, ocenjevanje pa temelji na ustnih ocenah, praktičnem in projektnem delu. Naša šola, ki se ponaša z visokimi dosežki in kakovostnim poukom, ponuja ta predmet kot del bogate dodatne ponudbe. Vzgoja za medije: Tisk na sproščen način nadgrajuje vsebine rednih predmetov in razvija potenciale učencev na njihovih močnih področjih.